Číselné rady využijú najmä náročnejšie či väčšie firmy. Slúžia na oddelenie určitej série faktúr, zálohových faktúr, objednávok či cenových ponúk z rôznych dôvodov, napr. špeciálny projekt, klient, …
Každá nová firma v Trovi má prednastavený jeden predvolený číselný rad pre každý typ dokumentu. Dané predvolené nastavenie je odporúčané našimi účtovníkmi.
Nastavenie číselných radov je možné zmeniť a taktiež ich aj mazať alebo pridávať ľubovoľný počet radov pre každý typ dokumentu. Vždy však musí pre každý typ dokumentu existovať najmänej 1 číselný rad. Z vašich číselných radov si zároveň môžete zvoliť jeden ako predvolený, ktorý bude automaticky prednastavený pri tvorbe nového dokumentu.
Do nastavenia číselných radov sa dostanete cez Správu firmy, kliknutím na dlaždicu Číselné rady. Tu uvidíte zoznam vašich číselných radov so všetkými potrebnými detailami. Číselné rady tu môžete upravovať, pridávať, mazať či meniť nastavenie predvoleného číselného radu.
Pri tvorbe číselného radu zvolíte typ dokumentu pre ktorý sa má použiť a obdobie po ktorom sa má resetovať (mesačné obdobie napr. vo svojom formáte obsahuje označenie mesiaca). Ďalej môžete nastaviť statickú premennú (napr. číslo označujúce typ dokumentu, projekt, klienta, …), formát dátumu a dynamickú premennú (je potrebné myslieť na celkový počet dokumentov, ktorý v danom období pre tento číselný rad potrebujete vytvoriť). Týmto 3 parametrom je možné meniť poradie, stačí na ktorýkoľvek kliknúť a potiahnutím zmeniť jeho pozíciu. Nakoniec stačí nový číselný rad pomenovať a zvoliť či sa má použiť ako predvolený pre daný typ dokumentu.