Služba Open Banking

Čo je Open Banking a na čo slúži?
Open Banking je nový, inovatívny a bezpečnejší spôsob prepojenia vašich účtov so správou vašej firmy v Trovi. Vďaka Open Bankingu môžete využívať automatické párovanie platieb s faktúrami či nákladmi a sledovať pohyby a zostatky na vašich účtoch priamo v Trovi. Taktiež pracujeme na ďalších funckionalitách, ktoré Vám v budúcnosti ušetria čas, prácu a prinesú nové benefity.
Službu zabezpečuje Tatra banka, licencovaný poskytovateľ platobných služieb.
Služba je spoplatnená podľa cenníku.
Open Banking je aktuálne dostupný pre účty v týchto bankách:
Open Banking - sú moje dáta v bezpečí?
Službu Open Banking technicky zabezpečuje Tatra banka, licencovaný poskytovateľ platobných služieb. Trovi sa k tejto službe pripája zabezpečeným a auditovaným API, ktoré sĺpňa technické i bezpečnostné požiadavky Tatra Banky a Národnej Banky Slovenska. Po spustení služby budete presmerovaný do prostredia Tatra banky, kde vykonáte autorizáciu vašich účtov pre Trovi. Vaše bankové prihlasovacie údaje sú spracovávané výlučne na strane banky. Autorizáciu môžete kedykoľvek odvolať.
Ako spustím Open Banking?
Po prihlásení do Trovi nájdete Open Banking na spodu ľavého menu. Tu nájdete všetky základné informácie o službe, s ktorými Vám odporúčame oboznámiť sa. Poplatky za využívanie služby Open Banking sú zo strany banky generované vždy za celý kalendárny mesiac. Z tohto dôvodu je pri aktivácii v ktorýkoľvek dátum účtovaný plný mesačný poplatok. Ak Vám to situácia umožňuje, odporúčame službu aktivovať na začiatku mesiaca, aby ste poplatok čo najlepšie využili. Pred aktiváciou služby je zároveň potrené pridať si platobnú kartu, ktorá bude použitá pre úhradu služby Open Banking. Pridanie karty môžete vykonať v nastaveniach služby alebo prejsť rovno k aktivácii, kde Vás na to Trovi automaticky upozorní a umožní pridanie karty. Po kliknutí na tlačidlo Spustiť službu Open Banking, budete presmerovaný do prostredia banky, kde vykonáte autorizáciu vašich účtov pre Trovi. Je potrebné prihlásiť sa prihlasovacími údajmi do vášho internet/mobile bankingu, vaše bankové prihlasovacie údaje sú spracovávané výlučne na strane banky. Následne budete presmerovaný na obrazovku, kde si budete môcť vybrať ktoré z vašich účtov chcete autorizovať a pridať do Trovi. V prípade, ak si prajete pridať aj účty z iných dostupných bánk, budete presmerovaný do prostredia konkrétnej banky, kde bude potrebné sa overiť prihlasovacími údajmi danej banky. Po zvolení jednotlivých účtov a potvrdení vášho výberu budete presmerovaný naspäť do Trovi, kde budete môcť so svojimi účtami ďalej pracovať. V prípade, ak chcete niektorý z účtov používať aj na automatické párovanie platieb s faktúrami či nákladmi, je potrebné tento účet/IBAN pridať aj do sekcie Bankové účty. Každý účet bude autorizovaný na 90 dní, po uplynutí tejto doby bude potrebné každý účet reautorizovať (reautorizáciu je možné vykonať hromadne). Dĺžka autorizácie 90 dní je stanovená z bezpečnostných dôvodov na základe požiadaviek Tatra banky a Národnej Banky Slovenska.
Open Banking - zmena alebo deaktivácia účtov
Autorizáciu jednotlivých účtov môžete kedykoľvek meniť. V prípade, ak už máte aktivovaný nejaký účet alebo účty, tak k nim môžete kedykoľvek pridať ďalšie. Rovnako môžete ktorýkoľvek z vašich účtov kedykoľvek deautorizovať. V prípade, ak si prajete nejakú zmenu vykonať, môžete tak urobiť prostredníctvom nastavení služby Open Banking, ku ktorým sa dostanete cez Správu firmy alebo prostredníctvom tlačidla Nastavenia služby Open Banking na obrazovke služby. Tieto zmeny vykonávate výlučne v prostredí banky a tak budete po kliknutí na tlačidlo Upraviť autorizáciu účtov v nastaveniach Open Bankingu presmerovaný do prostredia banky. Ďalej postupujte podľa pokynov a vyberte ktoré účty chcete autorizovať. Upozorňujeme, že pri tejto zmene sa autorizujú výlučne účty, ktoré zvolíte a budú autorizované opätovne na 90 dní. Celú službu je možné deaktivovať kliknutím na tlačidlo Deaktivovať Open Banking v nastaveniach Open Bankingu. Služba bude okamžite deaktivovaná bez potreby overenia v prostredí banky. Služba Open Banking je spoplatnená sumou podľa cenníku za každý účet, ktorý bol aktívny v danom mesiaci bez ohľadu na počet aktívnych dní. Z tohto dôvodu odporúčame zvážiť zmeny účtov či deaktiváciu služby až na konci mesiaca.
Open Banking - párovanie platieb a práca s pohybmi
Pre každý z autorizovaných účtov si môžete prezerať jeho zostatok a pohyby, ktoré obsahujú všetky potrebné informácie. K dispozícii máte vždy históriu 3-6 mesiacov podľa toho, kedy ste daný účet autorizovali. Pohyby na každom účte môžete filtrovať alebo exportovať do xlsx. V prípade, ak chcete niektorý z účtov používať aj na automatické párovanie platieb s faktúrami či nákladmi, je potrebné tento účet/IBAN pridať aj do sekcie Bankové účty. Následne budú všetky pohyby na danom účte automaticky párované s faktúrami či nákladmi v Trovi. Spárovanie transakcie s faktúrou či nákladom v zozname transakcií Trovi označuje príznačnou ikonou na konci riadku. Pri faktúre či náklade ku ktorému bola napárovaná transakcia sa pri dátume úhrady objaví tlačidlo, pod ktorým sa skrýva detailný výpis všetkých spárovaných transakcií, ako aj ich súčet. O spárovaní platby s faktúrou či nákladom Vás upozorníme aj na Dashboarde a v sekcii Všetky udalosti.
Open Banking - cena a platba za službu
Služba je spoplatnená podľa cenníku. Platba za službu je možná výlučne prostredníctvom platobnej karty, ktorú je potrebné pridať ešte pred samotnou aktiváciou služby. Správa platobnej karty sa nachádza v sekcii Nastavenia služby Open Banking, aj so zoznamom všetkých platieb za túto službu a daňovými dokladmi, ktoré si môžete kedykoľvek stiahnuť (aj po deaktivácii služby). Daňové doklady sa automaticky nahrávajú aj do sekcie Náklady (v prípade ak máte toto nastavenie). Služba sa hradí na mesiac vopred a je spoplatnená za každý autorizovaný účet. Po aktivácii a prvej úhrade už prebieha úhrada mesačného poplatku automaticky, samozrejme pokiaľ službu nedeaktivujete. Automatická úhrada prebieha niekoľko dní pred koncom mesiaca a v prípade ak by platba z akéhokoľvek dôvodu zlyhala, tak sa ju pokúsime zopakovať ešte dvakrát. Poplatky za využívanie služby Open Banking sú zo strany banky generované vždy za celý kalendárny mesiac. Z tohto dôvodu je pri aktivácii v ktorýkoľvek dátum účtovaný plný mesačný poplatok. Ak Vám to situácia umožňuje, odporúčame službu aktivovať na začiatku mesiaca, aby ste poplatok čo najlepšie využili. Toto nastavenie zároveň odporúčame zvážiť aj pri zmenách či deaktivácii účtov. Deaktiváciu odporúčame až na konci mesiaca, aby ste službu čo najlepšie využili.